Nu har jag...

... gjort "backupp" skivor!

Har fixat Mario Kart Wii och Bomberman Land Wii nu.
Hade världens problem till en början.

1. Det tar år och dar att tanka hem backupp filerna för Wii spelen.
2. Jag hade köpt fel DVD skivor för att bränna.
3. Jag märkte efter att jag hade bränt och försökt starta spelen att det var fel DVD skivor.
4. Stress åkte med Pappa i bilen till KungensKurva för att köpa nya DVD skivor.

Felet jag hade gjort var att jag köpte DVD+R skivor för att bränna filerna till Wii'n. Då jag tydligen gjort helt fel, rinde en vän till mig som kollade upp det online på nätet och där stog det klart och tydligt att plus skivor brukar inte funka och att alla rekommenderade minus skivor. Så nu har jag köpt DVD-R skivor och ska pröva igen.

Funkar det inte nu så lånar jag en av min vän, funkar det inte då så måste jag åka till stället där jag chippade Wii och fråga dom vad fan som är felet.

Vi får hoppas att det funkar nu, jag vill spela Mario Kart Wii!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback