Minst 147 döda...

... i jordskalvet i Chile!





Mina tankar finns hos dom i Chile, jag hoppas att ingen anhörig till mig eller mina vänner har kommit till skada.
Jag hoppas Chile står starkt under denna naturkatastrof.

Fuerza Chile!



Skalvet inträffade klockan 03.34 lokal tid, 07.34 svensk tid, på lördagsmorgonen ute till havs. En tsunamivarning har utfärdats för hela Stilla Havet, skriver USA:s tsunamicenter NOAA på sin webbplats. Chiles andra största stad, Concepcion, ligger cirka 90 kilometer från skalvets epicentrum. TV-bilder visar stor förödelse inne i staden. Både nya byggnader och hus i stadens äldre delar har rasat samman, och näten av el- och telefonledningar har raserats, så att kablarna ligger längs gatorna. Fler allvarliga bränder rasar. En person som tv-kanalen 24 horas talat med säger att man hör skrik från både barn och vuxna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback