Okey, i'm back!

...been a while now.

Shiet vad alkohol kan förstöra en, har inte mått så bra sen kryssningen till kropp och själ men nu mår jag mycket bättre.
Jaaa, någon bad mig berätta vad Arcangel - Por Amor låten handlar om. Och ja den handlar då om kärlek helt kortfattat.
Arcangel frågar olika personer om kärlek och så får han svar.

Nedan har ni texten med direkt översättning.
Tänk på att det är min tolkning och översättning och att det är svårt att översätta direkt från ett språk till ett annat.
Låten finns att lyssna på min flash media spelare till höger!

Arcangel - Por Amor


Yo Le Pregunte A Un Pastor                    (Jag frågade en Pastor)
Del Amor Y El Me Dijo                              (Om Kärlek och Han sa)
Que Se Lo Entregara A Dios                  (Att jag skulle ge den till Gud)
Que No Me Sintiera Solo                        (Att jag inte skulle känna mig Ensam)
Que Estar Solo Era Mejor                        (För att vara ensam är bättre)
Que Vivir De Una ilusion                         (Än att leva i en illusion)
Yo Le Pregunte A Un Artista                     (Jag frågade en Artist)
Del Amor A Primera Vista                          (Om kärlek vid första ögonkastet)
Dijo Que Era Un Error                                 (Han sa att det var Fel)
Que Eso Era De Un Novelista                 (Att sånt var för en Novelist)
Soñadores, Que La Vida                          (Drömmare, att livet)
Hay Que Ser Mas Realista                        (Man måste var mer realist)

Y Ahora Que No Te Tengo                        (Och nu när jag inte har dig)
Pienso En Todo El Tiempo Perdido       (Tänker jag på all Tid förlorad)
Que Perdi, Contigo!                                      (Som jag förlora, med dig!)
Pues Por Amarte A Ciegas Yooo               (Men för att jag älskade dig blint)
No Escuche                                                    (Så Lyssnade jag inte)
Y Me Lanze Al Vacio Por Amor                   (Och jag slängde mig i tomheten för kärlek)
Todos Me Dijieron, Todos Me Advertian    (Alla sa åt mig, alla varnade mig)
Que Hay Flores Que Tienen Espinas       (Att det finns blommor med taggar)

Yo Le Pregunte A Un Señor                    (Jag frågade en herre)
Del Amor Y El Me Dijo                                 (Om kärlek och han sa)
Que Ignorarlo Era Mejor                             (Att ignorera den var bättre)
Que Yo Era Joven Y El Dinero                    (Att jag var ung och pengar)
Deberia Ser Mas Importante                        (Borde vara viktigare)
Que Mil Amoreees                                         (Än tusen kärlek)
Yo Le Pregunte A Un Anciano                     (Jag frågade en gamling)
En Un Lugar Lejano                                      (På en plats lång bort)
Del Amor Y Las Pasioneees                      (Om kärlek och Passioner)
Med Dijo " Hijo La Vida Es Un Cristal        (Han sa "Son livet är en kristall)
De Doble Filo Y Corta                                 (dubbel egg och skär)
Te Guinda De Un Hilo "                               (den hänger på en tråd)

Y Ahora Que No Te Tengo                         (Och nu när jag inte har dig)
Pienso En Todo El Tiempo Perdido         (Tänker jag på all Tid förlorad)
Que Perdi, Contigo!                                    (Som jag förlora, med dig!)
Pues Por Amarte A Ciegas Yooo              (Men för att jag älskade dig blint)
No Escuche                                                  (Så Lyssnade jag inte)
Y Me Lanze Al Vacio Por Amor               (Och jag slängde mig i tomheten för kärlek)
Todos Me Dijieron, Todos Me Advertian     (Alla sa åt mig, alla varnade mig)
Que Hay Flores Que Tienen Espinas       (Att det finns blommor med taggar)

A Veces Me Niego Hacia El Señor        (Ibland så förnekar jag herren)
Y Me Obliga A Tomar Decisiones De Malos Gustos (Och han tvingar mig att ta svåra beslut)
A Tomar Un Diferente Camino             (Ta en annorlunda väg)
Que Esta Demostrado Que Camino En Sufrimiento (Som är bevisat att vägen är lidande)

Yo Le Pregunte A Mi Padre                             (Jag frågade min far)
Del Amor Y La Inocencia                                  (Om kärlek och oskuld)
De La Fe Y La Paciencia,  Y Sabes Lo Que Dijo    (Om tillit och tålamod, och vet ni vad han sa till mig)
Hijo Siempre Es Mejor                                   (Min son det är alltid bättre)
Ignorar El Corazon                                          (Ignorera hjärtat)
Hazle Caso A Tu Conciencia                        (Lyssna på din medvetenhet)
Yo Le Pregunte A Mi Madre                          (Jag frågade min mor)
Del Amor Que Te Tenia                               (Om kärleken hon hade för dig)
Dijo Que Eran Fantasias                            (Hon sa att det var fantasier)
Que Si Yo No Le Creia                                 (Att om jag inte trodde på henne)
Con El Tiempo Aprenderia                         (Så skulle jag lära mig med tiden)
Que Ella Tenia Razon                                 (Att hon hade rätt)

Y Ahora Que No Te Tengo                        (Och nu när jag inte har dig)
Pienso En Todo El Tiempo Perdido         (Tänker jag på all Tid förlorad)
Que Perdi, Contigo!                                   (Som jag förlora, med dig!)
Pues Por Amarte A Ciegas Yooo              (Men för att jag älskade dig blint)
No Escuche                                                  (Så Lyssnade jag inte)
Y Me Lanze Al Vacio Por Amor                   (Och jag slängde mig i tomheten för kärlek)
Todos Me Dijieron, Todos Me Advertian    (Alla sa åt mig, alla varnade mig)
Que Hay Flores Que Tienen Espinas       (Att det finns blommor med taggar)

Kommentarer
Postat av: Jennica

sv: Ja, alla tycker olika :)

2009-03-02 @ 12:21:58
URL: http://jenniica.blogg.se/
Postat av: Jennica

haha nej nej det är lugnt :p

2009-03-02 @ 22:41:47
URL: http://jenniica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback