Volontär...

... i afrika eller asien!

Har lite svårt för att bestämma mig, men det är en tanke jag har haft länge.
När man ser hur andra har det vill man göra något för dem, och det är det som finns i mina tankar.
Jag skulle vilja åka iväg ett halv år och bara arbeta, hjälpa, utbilda, ge stöd åt dom som har det sämre än oss.
Jag har flera gånger tagit upp ämnet med vänner och berättat hur jag känner och att jag skulle vilja åka iväg, många har sagt att det skulle säkert vara roligt och bra.

Men nu har jag gått inte på flera sidor som arbetar med sådant och kollat upp. Jag visste att det skulle säkert kosta något och det gjorde det, men det kan ju vara värt det. Men det är oftast korta perioder.

Jag skulle vilja åka iväg en längre tid som jag sa tidigare, varför är det så svårt att hitta?
Man kanske ska ta och ringa till någon större organisation och fråga hur man kan gå till väga?
Eller du som har droppat in här och läst. du kanske vet hur man kan gå tillväga för att åka iväg en längre tid?

Jag vill lämna ett spår i världen innan jag blir för gammal för det.



Kommentarer
Postat av: linn

vad kostade det då?

2008-01-21 @ 16:00:26
URL: http://sjohest.blogg.se
Postat av: Kim Ekholm

Min vän! Läkare utan gränser samt Röda korset skickar iväg missionärer efter utbildning.

Hela paketet går på runt 30,000:- och man är borta 6-18 månader. Efter perioden håller man i seminarier på universitet och liknande för att berätta om sina upplevelser.

Kör hårt!

2008-01-22 @ 09:20:22
URL: http://hip2besquare.eu
Postat av: Michel Rodriguez

Jävlar stämmer det kim? Vart kan jag ta mig en närmare titt på det?

Kommer du med?

2008-01-22 @ 14:18:04
URL: http://microd.blogg.se/
Postat av: Michel Rodriguez

Svar till Linn:

Det kostade mellan 3000:- och 6000:- i veckan (resa ej ink.) på dom sidorna jag kollade på.

2008-01-22 @ 14:18:51
URL: http://microd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback