Våldtäktsdroger.

... Usch!

Jag läste nyss ett kedjebrev på facebook där en doktorand beskriver en händelse då en kvinna blivit kidnappad från en krog sedan våldtagen av flera gånger. Kvinnan kunde inte minnas något från den kvällen. Efter att ha gått till polisen och blivit undersökt hittade läkaren spår av den redan kända Rohypnol men även ett annat preparat, ett steriliserings medel som används för att sterilisera större djur som t.ex hästar.
Hon berättar hur steriliserings pillret funkar och att det är permanent. Hon försöker nå föräldrar och tjejer där ute för att förhindra att detta händer andra.

Men det hon inte tänkte på är att hon gör så mycket gratis reklam för det här preparatet. För jag tror inte att våldtäktsmän har glömt hur man läser. Hon beskriver hur pillret fungerar, att det är lätt och snabblöst i drinken och vad det heter. Hon säger även hur lätt det är att skaffa det, (lagligt antar jag) från vilken veterinär som helst.

Hon ger ju ut all information man behöver för att få tag på denna nya våldtäktsdrog.

Min åsikt är att tanken är fin men strategin är lite dålig.



Bifogar hennes kedjebrev här under:

Hej! alla föräldrar och alla andra som bryr sig
om alla barn och ungdomar.
Enligt polis och sjukhus blev en kvinna kidnappad från en nattklubb och
våldtagen flera gånger sedan övergiven. Hon kom inte ihåg vad som hände men
försöker fortfarande avslöja våldtäktsmännen Tillsammans med
våldtäktsdrogen Rohypnol fanns spår av Progesterex, som är ett litet
steriliserings-piller. Preparatet används nu av våldtäktsmän i samband med
fester, för att våldta och sterilisera sina offer. Progesterex fås hos
veterinär för att sterilisera större djur. Ryktet säger att progesterex som
används med Rohypnol kallas för 'date rape drug' Det som gäller för
progesterex är samma som för Rohypnol, den ska ner i tjejens drink.

Hon kommer därefter att vara i ett sådant tillstånd att hon inte kommer att
minnas någonting av det som hänt kvällen innan. Progesterex löses snabbt
upp i drinken och försäkrar att offret inte kommer att bli gravid efter
våldtäkten.

Därför behöver inte förbrytaren bekymra sig om eventuellt faderskap flera
månader senare. Preparatets verkan är inte tillfällig utan permanent!
Progesterex är utvecklat för sterilisering av hästar

Den kvinna eller hona som tar preparatet
kommer aldrig att kunna få barn!

Förövaren kan få preparatet från alla veterinärer.

Det är ofattbart lätt att få tag i och progesterex kan vara nästa preparat
som slår igenom i 'nattlivet'. Hur otroligt det än låter så finns det
Internetsidor som beskriver hur du använder preparatet.

Sänd det här till alla du känner - speciellt tjejer.

Akta dig när du är ute - låt inte din drink stå utan att du håller ett öga
på den. Gör en ansträngning och vidarebefordra detta meddelande till alla
du känner. Och killar, berätta historien för de tjejer som du känner.

Birgitta Olofsson

Sjuksköterska, doktorand
Umeå Universitet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det där kedjebrevet har gått runt länge.. det är inte sant utan bara påhitt..! Du kan goggla på den o få vtea på riktig info ;) http://hullan8.blogspot.com

2008-01-24 @ 23:56:05
Postat av: Darre

Fett mobbade männsikor det finns i världen asså! man tappar hakan när man läser sånt. Det värsta är att det är ej nog med våldtäkten, utan att man aldrig kan få barn senare! Svårt att leva efter det tycker jag iaf.

2008-02-12 @ 17:59:54
Postat av: Emelie

Idag var det exakt en månad sedan jag fick GHB i min drink när jag var i Turkiet. Som tur var hade jag mina vänner vid min sida. Tur är det för om jag hade gått därifrån, hade jag inte levt idag eftersom mitt hjärta slutade slå. Så jag vet, det är de värsta som kan hända en tjej. Usch!

2008-09-23 @ 10:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback