Nehep!

... Så gör man sina val i livet!

Det vart ingen bromma för mig, jag valde helt enkelt att prioritera annat i livet än att bo ensam.
Jag tänkte att en lägenhet skulle föra mycket positivt med sig, ansvar (som jag saknar en massa), frihet (göra vad jag vill när jag vill), my space (utrymme för mig själv, som jag inte får hemma).

Men så satt man där en kväll med farsan. Så frågar han mig, är du verkligen redo för att binda dig med en lägenhet, visst jobbar du och har en inkomst som du kan klara dig på men det är mycket du inte har hunnit med som skulle försvåra det hela om du bor ensam.

... Så jag tänkte mig för lite!

- Skulle jag flytta skulle hela min inkomst gå till lägenheten, räkningar, mat, och transport.

- Min livstil skulle ändras helt och hållet. (Hej då sprit, Hej då fester, Hej då klubben).

- Jag skulle vara ensam för det mesta och det kan vara både negativt och positivt ibland.

- Jag har inte tagit körkortet än, jag har varit för lat för det, de senaste 3 åren. (Men nu är det ändring på G).

- Det skulle vara svårt att ta semester och resa när man hela tiden har saker hemma att tänka på.

... Så jag beslöt mig!
Jag gjorde en så kallad livsplan.

- Jag ska ta körkortet.

- Jag ska på en Tågluffar resa genom Europa.

- Jag ska börja plugga igen, så småningom.

- Jag ska spara pengar och köpa en lägenhet istället.

- Jag ska LEVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback