Ljussablar och Jediriddare...

Jag förvånar mig själv under dagens öppning av Sickla Galleria.
Jag går faktist och tänker, vilken del av min hjärna som dessa tankar födds ifrån vet jag ej.
Men ack så dyker en grön liten gubbe upp i gallerian. Jag tittar noga på honom, han är inte längre än vad en 5 åring brukar vara och har spetsiga öron. Det är ju Mäster Yoda!

Han försvinner lika snabbt som han dyker upp... mina tankar vandrar iväg igen.

Om... jag nu skulle möta Yoda så skulle han nog rata mig och vägra mig äran att bli en jediriddare.
Han skulle finna mörkret som ligger och gror i mig. Går ofta runt och tänker på dom orättvisor som har förföljt mig under mina 21 korta år.

Han skulle nog förvånas över mitt mordiska sinne. Hur vriden min moral är och att mina begränsningar är få.

En Sith skulle jag nog passa som... Måste jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback