***

... Nej det är inte censur!

Det är dom där små stjärnorna som visas när det är mindre än en minut kvar tills tunnelbanan kommer.
Men sen så står det helt plötsligt 8 minuter, IGEN! Som om tunnelbanan har åkt förbi, stannat, plockat upp osynliga passagerare, åkt vidare och du har stått där och missat allt!

Man har fått instruktioner att ringa till jobbet och säga till om lokaltrafiken sviker en, så man ringer, det första man gör och förklarar situationen. Tror du inte då att min kollega säger lite skeptiskt:

- Men är det inte som vanligt då.

Som vanligt!? Jag har gått upp 5 på morgonen för att missa första tunnelbanan?

Finns det något man kan göra för att påverka det? Kan jag gå upp tidigare? Ta en tidigare tunnelbana?

Svaret är, NEJ!

Det är ju första tunnelbanan! Ska man ta nattbussen och komma till jobbet 2 timmar innan man börjar? Sova på soffan kanske? Nej tack.

Den här dagen börjar inte bra för mig.


Tack SL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback