Bloggare...

...finns det några gränser på vad man får/vill/kan skriva?


Min kära vän, min bästa vän, mitt ex, min första kärlek, mitt allt skrev om mig (antagligen annars vore det konstigt) i sin blogg.
Hon är upprörd och ledsen på mig. För att jag har tagit upp kontakten med tjejer jag bröt upp kontakten med för hennes skull.
Jag lovade henne att dom var mina vänner och att dom inget betydde för mig, dom skulle aldrig betyda något för mig jämfört med hur mycket hon betydde för mig. Den här tjejen jag pratar om var min första kärlek, den första jag sa det stora ordet till. Men nu när hon såg min facebook såg hon att jag har bilder med en av dom, och det uppskattades inte. Jag fick ett samtal när jag var på väg hem från jobbet.


Den gick såhär (inte exakt, men nästan):

Ring Ring

Michel: Hej...
X: Hej vad gör du?

Bla bla bla bla... (allmänt snack)

X: Josse sa att hon var vän med dig på facebook. Jag visste inte att du hade facebook.
Michel: Ja det har jag.
X: Är du kompis med ******* igen?
Michel: Nja typ...
X: Jag såg bilder på Er.
Michel: Ja vi träffas någong gång...
X: Var hon på båten med er...
Michel: Ja det var hon...
X: Varför är du kompis med henne när du vet vad jag tycker?
Michel: Du har ingen rätt att bestämma över sådant längre...

Klick!



Det gick inte exakt till sådär men ganska nära, och om Exet har någon åsikt om detta respekterar jag det så kan hon säga det till mig. Jag gjorde fel då, det vet jag. Men nu är det väll inte fel?

Kommentarer
Postat av: Emma.

Det är absolut inte fel. Ett ex är ett ex, hon har verkligen ingen rätt att kommentera det. Du ska inte behöva ta någon hänsyn till att hon inte vill ha bilden där. Respektera dock att hon blir ledsen för det kanske man kan förstå ( ? )så att du inte bara slänger ur dig att hon är löjlig eller något för att hon tar illa upp.

2008-01-05 @ 13:46:12
URL: http://meay.blogg.se
Postat av: Michel Rodriguez

Det är klart att jag respekterar henne även om hon blir ledsen eller ej. Jag älskar ju henne. Jag kan nog bära mig dumt åt ibland men jag försöker att inte göra det.

2008-01-05 @ 15:04:22
URL: http://microd.blogg.se/
Postat av: Exet

jag förstår dig också men det som stör mig är att du alltid sa att dom inte betydde något för dig och att det inte fanns någon mening att vara vänner med dom. då,nu eller framöver. men så fort vi gjorde slut så vart du och dom där tjejerna jätte bra vänner igen konstigt nog? och nu snackar jag typ samma dag!!! jag älskar dig och det kommer jag alltid att göra oavsett men jag blir ledsen på dig.

2008-01-05 @ 15:21:21
Postat av: Michel Rodriguez

Jag förklara redan för dig, och det var inte samma dag till er läsare :)

2008-01-05 @ 17:09:15
URL: http://microd.blogg.se/
Postat av: Kim

Oralee ta tillbaka henne

2008-01-05 @ 19:40:48
URL: http://hip2besquare.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback