Om allting går bra...

... kommer jag att få en ny familjemedlem!

Jag vet inte vilken det blir eller om det blir av. Men jag har tagit kontakt med en som har fått valpar nu och om allt går planenligt så kommer han hem till mig vid slutet av April.

Först måste jag köpa valpen av henne eftersom hon inte vill att vem som helst tar hem en av hennes valpar.

Jag ser iaf fram emot det, jag har alltid velat ha en egen hund och nu ska jag banne mig ha det.
Hunden är en Amstaff (American Staffordshire Terrier) det finns 6 st valpar. 2 tik och 4 hanar.
Jag har tänkt på ett namn som han ska få och kommer inte på något bra jag är lite osäker på om jag ska ändra hans namn eller om jag ska behålla den han fick av sin uppfödare. Namnet som jag har tänkt på är iaf Elviz :)

Jag har förberet mig lite och köpt lite böcker om hur man uppfostrar valpar och hundar.
Jag har börjat läsa Första Valpskolan och finner den mycket lätt läst och har redan lärt mig mycket och insett små misstag man har gjort tidigare.

   

Första valpskolan : allt du behöver veta för att få en perfekt valp av Holt, Maggie , Sweeting, Stella





Bli herre över din hund av Stilwell, Victoria


Och här är lite bilder på valparna:

image24


image25


image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback